Nový objektiv na zrcadlo

Tak, protože současný foťák vydržel dost víc než předchůdci kteří. Kteří nooo… náhodně zahynuly při plnění bojových povinností v kotli před pódiem na několika metalových koncertech, zkusil jsem zbírku něčím doplnit.

Do oka mě padnul Nikkor 35mm se světelností 1,8. Podařilo se mi ho ulovit na krámě za příznivější cenu, než dva nejmenované profláklé velké foto obchody v centru Prahy.

První věc je to pro mě nezvyk. Pevné sklo jsem měl naposled na filmové Exaktě po dědovy a od té doby malý či větší zoom. Sestavu vnímám jako menší a lehší než základní seťáky, ale světlost je to hlavní. Tak  kde jiné sklo mělo min 5,něco a tmu na ISO 800 , tady je pěkně vidět i na ISO 400.
Co je taky super je hloubka ostrosti , která díky nízkému clonovému číslu jde super natahovat proti běžnému zoomu.

Bližší zkoumání nechám na dobu, až se mě vrátí stativ z dovolené. Vzhledem že ho mám pár desítek minut moc toho v bytě neozkouším. Nejvíc mě zajímá jak se bude bobře chovat v lese a na koncertech kde toho světlaje málo a blesk není .

  1. No trackbacks yet.

Napsat komentář