SRAM jedině v krabici… …má Žitný alergii na igelit?

 

 

Na stránkách jednoho z předních dovozů cyklistických komponent v ČR u pana Žitného je objevila zajímavá reklamně\osvětová akce.  Pan Žitný tam upozorňuje na výrobky z takzvaného šedivého dovozu které nazývá na první pohled vtipně zajícem v pytli, ale pokud člověk problematiku zná je to spíš trapné označení. 

Krátký text upozorňuje zákazníka jak je takovým zbožím negativně ovlivněn a jak se ho může vyvarovat. Slušně jedná se o FUD, pan Žitný se snaží prezentovat, že takový výrobek je zaručeně poškozený, ale co je horší je, že používá frázi …..na takovéto zboží nevztahuje záruka…. to je v rozporu s právem a to …délka záruční doby je stanovena v § 620 občanský zákoníku, od 1.1.2003 je u nového spotřebního zboží nejčastěji 24 měsíců a to bez ohledu v jakém obalu bylo prodáno… Tedy dezinformace či lež, účel je jediný a to eliminovat šedý dovoz, který mu kazí kšefty. Jenže otázka jak takové PR prohlášení balancuje v zákonných mezích. Formulář na napráskání „neautorizovaného distributora“ dole na stránkách jen tomu dává tečku.

Problém s „šedým dovozem“ komponentů i kol je dost starý, kdysi se jednalo o ne vždy asi dobře proclené komponenty. Následně komponenty OEM, tedy určené k montáži na kola prodejcem\ výrobce, dnes to jsou prostě jen komponenty dovezené mimo oficiálního dovozce. Důvodem šedého dovozu kdysi byla nižší cena , dnes už zatím může být třeba neschopnost oficiálního dovozce. Upřímně myslím, že než tento boj s šedým dovozem by měli zapracovat na pružnosti v dodavatelských a odběratelských vztazích, protože dlouhé dodací lhůty, které ve střední Evropě jsou až polovina cyklistické sezóny jsou neakceptovatelné a neleze se divit, že zákazníci se poohlédnou po jiném prodejci.

Tak že co, napráskáte svého pružného a levnějšího dovozce?

    • Doom
    • 26 října, 2008

    máš recht.v mém oblíbeném e-shopu mají na spoustu věcí skvělé ceny a jedná se skoro vždy o OEM komponenty. A mě je to jedno. Pokud komponenta chodí jak má, tak neřeším balení. Aspon se mi doma neválí nějaká krabička.Zákazníka zajímá primárně cena – ofiko dovozce by měl být opravdu pružnější a ne kopat kolem sebe jako mula, co se šedého dovozu týká.

    • Vladimír
    • 26 října, 2008

    No, má to i druhou stránku věci – například dovezeš-li sem jako šedý dovoz notebooky odněkud, nemáš tady na ně od výrobce (oficiálního zastoupení) podporu. Podporu/servis si musí zajistit sám šedý dovozce na vlastní triko, včetně náhradních dílů. U notebooků/PC to lze ohlídat – mají každý jedinečné seriové číslo (v BIOSu). A může se kvalita podpory a servisu nějakého "podvodníčka" rovnat kvalitě podpory a servisu zajištěného výrobcem?

    • Doom
    • 27 října, 2008

    nj, ale je rozdíl mezi bike komponentou a notebookem.

  1. No trackbacks yet.

Napsat komentář